לוגו - הרבה יותר מסתם קישוט
מה הם סמלי לוגו החברות שאתם זוכרים יותר מכל?
לפני שאתם עומדים לעצב את הזהות הארגונית שלכם, הסתכלו מסביב והבחינו בסמלי הלוגו סביבנו. רוב הזמן, הם סמלים פשוטים מאוד. לפעמים הם מייצגים בצורה גרפית בדיוק את מה שהחברה עושה, אך אחרים הם לעיתים פשוט סמל שעושה רושם.
הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לקבל זהות ארגונית בלתי נשכחת עבור העסק שלכם:
מצאו מעצב גרפי עליו אתם יכולים לסמוךקודם כל, אתם צריכים למצוא מישהו שבאמת מבין את החשיבות של היצירה והיישום של הזהות של חברה. היזהרו ממעצב שאומר "כן, אני עושה עיצוב לוגו". לוגו הוא רק חלק מהחבילה. על מנת שהלוגו יעביר את המסר, הוא צריך להכיל צבעים מתאימים, גופנים המשלימים אותו וכן מראה ותחושה מלאים הקושרים הכל יחד. הסתכלו על התיק עבודות של המעצבים וודאו שהם עיצבו סמלי לוגו בלתי נשכחים, מדהימים, וכמובן בסגנון שהוא לטעמכם האישי. כמו כן, אל תשכחו להסתכל כמה מסמלי הלוגו האלה מיושמים על סוגים שונים של פריטים כגון כרטיסי ביקור, פליירים, ברושורים, אתרי אינטרנט ואפילו פריטים כגון עטים ומגנטים. בכל אירוע, לוגו ואלמנטים עיצוביים המקיפים אותו צריכים לעבוד כיחידה שלמה ומגובשת. אם הם לא עובדים, משמע המעצב לא מבין את הרעיון האמיתי של עיצוב זהות ארגונית. ודאו כי המעצב יכול לענות על שאלות קשות הנוגעות לבחירת העיצוב שלהם. צריכה להיות סיבה מאחורי כל אלמנט שעוצב. זכרו, הזהות שלכם הולכת להיות אתכם (אנו מקווים) הרבה מאוד זמן. כיום יש הרבה שירותים זולים, מהירים ליצירת לוגו באינטרנט. אנשים רבים מרוצים משירותים אלה, ונראה שהם עושים עבודה טובה ביצירת לוגו. אבל עיצוב זהות של העסק הוא עניין אחר לגמרי, ושירותי עיצוב לוגו הניתנים באינטרנט כיום, אינם יודעים לטפל בבעיה מורכבת כזו באופן מלא.
חישבו פשוטברגע שתמצאו מעצב גרפי, הקפידו להסביר לו את כל מה שהחברה שלכם עושה. ודאו שאתם יכולים לבטא את הפילוסופיה של החברה שלכם לעשיית עסקים וכמו כן אילו אלמנטים אינם נכללים בפילוסופיה זו. תהליך הזהות העסקית תלוי בשילוב כל הרעיונות המופשטים הללו. זכרו, עם זאת, כי לעיתים הביטויים הפשוטים ביותר הם גם הזכורים ביותר. אם החברה שלכם מייצרת פריטים בעזרת מכונה ולאחר מכן משנעת אותם לחנות, אל תצפו להיות מסוגלים להראות את כל התהליך בעזרת סמל קטן אחד. במקום זאת, כדאי להתרכז במה שמבדיל אתכם בעסק, מה הייחוד של העסק. אולי זה המגע האישי שלכם, האחיזה החזקה שלכם בשוק או הרעיונות החדשניים שלכם. אל תפחדו לפשט.
הכל מתחיל בשםלפעמים עיצוב הזהות העסקית שלכם פשוט יכול להיות השם של החברה שלכם. קחו למשל את חברת סוני. אין צורך בסמל מפואר לצד השם. הם גרמו לשם לדבר בעד עצמו. עכשיו, אתם עשויים לחשוב שהחברה שלכם הממוקמת בעיר קטנה לעולם לא תתחרה עם תאגיד רב לאומי גדול, וייתכן שאתם צודקים, אם כי אתם עדיין יכולים לעשות רושם מדהים על כל מי שרואה את שם החברה שלך.
כמו כן, זכרו כי סוגים שונים של גופנים (פונטים) אומרים דברים שונים על עליכם ועל הזהות של החברה שלכם. גופן עם קווים דקורטיביים קטנים כגון Serif font, Times New Roman - יכול לומר שאתם קצת יותר מסורתיים ושמרנים. גופן בלי קישוטים דקורטיביים קטנים כגון Arial או Helvetica, נראה יותר מודרני ונקי. כך שלכל סוג פונט יש את מקומו. לעיתים אנו משתמשים בשילוב של מספר סוגי גופנים כדי ליצור ניגוד מרענן, או ליצור לוגו נקי ומודרני. אנו עושים בהם שימוש כדי ליצור איזון בין מסורתי ומודרני.
|
זה עוזר למצמץ
בזמן שהשלמתם את עיצוב הזהות העסקית שלכם, ודאו שאתם ממשיכים לדמיין את שילובו בכל מצב או משטח אפשרי.
טריק שאנו משתמשים בו לעיתים הינו לשים את הלוגו ושם חברה על המסך, או להדפיס אותו ולתלות אותו על הקיר. אנו מתרחקים ככל שאנו יכולים ומביטים אל הכיתוב או המסך בעיניים חצי סגורות (במבט מאומץ או פוזל). אם התמונה המתקבלת היא עדיין נעימה לעין, אז זה עובד ברמה אסתטית, גם מבלי לקרוא את הטקסט או לדעת בדיוק מהו עיצוב הלוגו יכול להיות.
ודאו שצבעי הלוגו מייצגים את החברה בצורה נכונה.
מעצב הזהות שלכם צריך להיות מסוגל להסביר את בחירת הצבע והגופן של הלוגו בלי בעיות.
אל תתנו להם להגיד לכם שהם פשוט "חשבו שזה נראה טוב". צריכה להיות משמעות מאחורי עיצוב הזהות העסקית שלכם, גם אם העיצוב הינו אבסטרקטי .
תהליך גיבוש הזהות העסקית יכול לקחת כמה שבועות או כמה חודשים. זה יכול להרגיש לפעמים כמו נצח, אך יש לזכור שברגע שהתהליך נגמר, יהיה לכם מראה אטרקטיבי ויצירתי עבור החברה שלכם לשנים הבאות.