כמה דפים צריך באתר האינטרנט
מעצבי אתרים ולקוחות שואלים את השאלה הזאת תכופות לפני עיצוב או הזמנת אתר חדש.
האם יש תשובה "נכונה" לזה? לא.
מספר דפי אינטרנט שאתר מסוים צריך תלוי ישירות בסוג של אתר אינטרנט, היישום שלו ובסיס המשתמשים הפוטנציאלי שלו.
לדוגמה, עבור אתרי אינטרנט אישיים קיימים שניים או שלושה עמודים בעוד לחברות ענקיות כמו אמזון ו-Yahoo, יש אלפי עמודים. במילים אחרות, מספר העמודים עומד ביחס ישר לכמות התוכן הנחוץ. אם יש לכם הרבה תוכן, אתם צריכים הרבה עמודים.
לכן, לפני שאתם מתחילים בעיצוב, זה רעיון טוב לתכנן את התוכן וארכיטקטורת מידע. יש לקבוע לכמה דפים נזדקק ואיך התוכן יהיה מאורגן על כל אחד מהם.
ישנם שני יתרונות עיקריים לתכנון: תוכלו לצמצם את עלויות פיתוח ולהאיץ את תהליך העיצוב.
סוגי אתרים
עיצוב אתר בעל דף יחיד
אולי שמעת על זה? בהתחלה זה אולי נשמע קצת מגוחך, אבל זה מגמת עיצוב חדשה יחסית ועכשיו פופולרית למדי:
לעצב דף אחד ויחיד במקום עשרות מהם. בשיטת העיצוב הזו, משתמש עושה שימוש רק בדף אחד כל התוכן ממוקם (דחוס) לתוכו.
לא כל אתרי האינטרנט יכולים להיות מעוצבים בשיטת עמוד בודד לאתר, אבל זה תרגול המתאים בעיקר לאתרי תדמית. לאתרים
של דף אחד, מנקודת המבט של המשתמשים, יש יתרון אחד גדול על פני אחרים: הם חוסכים זמן כי טעינת האתר מתייחסת רק
לדף בודד.
זמן הטעינה הראשון יכול להיות ארוך, אם אתר של דף בודד מכיל הרבה תוכן, אבל בסופו של דבר האתרים אלה הם קלים יותר לשימוש. יש שאוהבים עיצוב אתר של דף אחד, אבל יש רבים שלא, ומעדיפים שלא להשתמש בהם. מסיבה זו זה קצת מסוכן לבסס עסק על אתר אינטרנט בעל דף בודד, אבל כמה מעצבים יצירתיים כבר הצליחו לעשות את זה. אם בכוונתך לנסות את זה, יש להימנע מיצירת דפים ארוכים הדורשים גלילה אינסופית. זה יגרום למשתמשים לעזוב את אתר האינטרנט שלכם. מיפוי אתר עם דפים רבים לאתר בעמוד אחד הוא לא הגיוני גם כן. אתרי אינטרנט צריכים להיות קלי משקל, תמציתיים ומחושבים.
עיצוב אתר מרובה דפים
בעיצוב אתרים סטנדרטי, לרוב האתרים יש דפים דומים ולכל אחד מאלה יש תפקיד ספציפי. כמובן שלכל אתר יהיו דפים ייחודיים בהתאם לדפי פונקציות-התמחור הייחודיים שלה למשל. בואו נסתכל על כמה סוגי דפי אינטרנט שכיחים:
דף הבית
דף הבית הוא אחד הדפים החשובים ביותר באתר, אם לא החשוב ביותר. זו נקודת הכניסה הרשמית, זה עובד כמו לוח מודעות על ידי כך שנותן למשתמשים סקירה של המטרות העיקריות של בעלי של האתר (בדרך כלל אדם, חברה או ארגון).
דף מידע על העסק (ABOUT PAGE)
למבקרים צריכה להיות ההזדמנות ללמוד על האדם, החברה או ארגון המיוצג באתר ולקרוא על החזון והמשימה שלהם.
מעצבים יכולים גם להפגין את הכישורים והמומחיות שלהם בדף זה. זה בדרך כלל עובד היטב להשתמש בנימה מצחיקה או קלילה בדף אודות בית העסק.
דף יצירת קשר
דף זה בדרך כלל מפרט את הדרכים שבהן משתמשים יכולים ליצור קשר עם נותן השרות. הדרכים כוללות כתובות דואר אלקטרוני, מספרי טלפון, כתובות דואר או מה שאתם רואים לנכון. זה גם מקובל ונכון לכלול טופס יצירת קשר פשוט על מנת להקל על יצירת הקשר לשני הצדדים.
עמוד עזרה / שאלות ותשובות / תמיכה
דפים כמו אלה מסייעים למשתמשים לעשות שימוש בשירותי האתר ע"י כך שמנחים אותם ע"י הצגת תשובות לשאלות נפוצות. השמות של הדפים האלה צריכים לרמוז על תוכנן: "עזרה" לעזרה כללית, "שאלות ותשובות" לשאלות נפוצות (בדרך כלל על היבטים של אתר האינטרנט או שירותיו השונים) ו"תמיכה" כדי לענות על חששות או בעיות ספציפיים ולספק פתרון לבעיות אלו.
בלוג
לבלוגים קיימים מספר יתרונות: הם מנצלים את השתתפות המשתמש ככלי קידום אתרים ראוי לציון. משתמשים מעוניינים בבלוגים, ורוב האתרים כיום מכילים בלוגים כאלו או אחרים.
מפת אתר
מפת אתר בדרך כלל מציגה רשימה של הדפים באתר (בדרך כלל בצורת עצי תצוגה) כדי לעזור למשתמשים חיפוש קל באתר.
מפת אתר טובה גם לאופטימיזציה של מנועי חיפוש (SEO).
דף כניסה למערכת או ההרשמה
דף זה הוא שער הכניסה למשתמשים רשומים או למי שרוצה להיות חבר באתר.
זה צריך להיות דף ברור ופונקציונלי המאפשר כניסה או רישום זריז.
דפי INTRO
עד לסעיף זה שדברנו על דפים שמועמדים להכללה באתרי אינטרנט מכל הסוגים, אבל יש עוד אחד, שנוי במחלוקת.
הוא ידוע בשם או "דף כניסה". אם הוא קיים באתר, זה הדף הראשון שמשתמשים רואים כאשר הם מגיעים לאתר, הוא מגיע לפני דף הבית. הוא משמש לקבלת הגולשים, ורוב הזמן, כולל אנימציית פלאש.
מספר מרשים של משתמשים לא אוהב את דפי הפתיחה, והם נוטים להיות קשורים לבעיות הקשורות לקידום אתרים. עם זאת, לפעמים הם יכולים להיות שימושיים, לדוגמה, כאשר הם מספקים אפשרויות הקשורות לדרישות טכניות, כגון לשאול את המשתמשים מה הדפדפן, שפה או גרסה שהם מעדיפים.
פחות או יותר דפים?
עוד דפים שווים ליותר תוכן ומנקודת מבט של קידום אתרים, יותר תוכן שווה לסיכוי נוסף לאתר אינטרנט כדי להתקדם למעלה ברשימת תוצאות חיפוש. עם זאת, שביעות רצון של משתמש צריכה להיות המטרה של כל מעצב, והמשתמשים לא מעריכים טעינת דף אינסופית, כך שמעצבים צריכים להשתמש במספר הקטן ביותר של דפים האפשרי. זה לא אומר שצריך למחוק תוכן או לדחוס דפים במידע, זה רק אומר להשתמש בכל פיקסל של כל עמוד בצורה רווחית. לדוגמה, אפשר לשים את המידע מדף אחר, כמו דף יצירת הקשר, בכותרת העליונה או התחתונה של דף הבית. המידע הופך להיות נגיש יותר, ומגדיל את השימושיות. אם נמשיך בקו של הרעיון הזה, אז ניתן יהיה להקטין את מספר הדפים המיותרים ולשפר את היעילות.
מסקנה
אנחנו יכולים להסתכל על עיצוב מנקודות מבט שונים, אבל אנחנו חייבים תמיד לעשות זאת עם על משתמשים והנוחות שלהם. אנחנו רוצים ליצור חוויות נעימות, עם עמודים ספורים, על מנת לפתות את המבקרים להישאר במקום אחד. מנקודת מבט זו, עדיף לתכנן כמות דפים נמוכה ככל האפשר, אבל אין שום כלל נוקשה לקביעת המספר הנכון של דפים לאתרי אינטרנט. ובכל זאת, אנחנו צריכים לשאוף להתרחק מדפים מיותרים.
החזון והתוכניות שלנו צריכים לקבוע את המספר הנכון עבור כל פרויקט.