כמה דפים צריך באתר האינטרנט
מעצבי אתרים ולקוחות שואלים את השאלה הזאת תכופות לפני עיצוב או הזמנת אתר חדש.
האם יש תשובה "נכונה" לזה? לא.
מספר דפי אינטרנט שאתר מסוים צריך תלוי ישירות בסוג של אתר אינטרנט, היישום שלו ובסיס המשתמשים הפוטנציאלי שלו.
לדוגמה, עבור אתרי אינטרנט אישיים קיימים שניים או שלושה עמודים בעוד לחברות ענקיות כמו אמזון ו-Yahoo, יש אלפי עמודים. במילים אחרות, מספר העמודים עומד ביחס ישר לכמות התוכן הנחוץ. אם יש לכם הרבה תוכן, אתם צריכים הרבה עמודים.
לכן, לפני שאתם מתחילים בעיצוב, זה רעיון טוב לתכנן את התוכן וארכיטקטורת מידע. יש לקבוע לכמה דפים נזדקק ואיך התוכן יהיה מאורגן על כל אחד מהם.
ישנם שני יתרונות עיקריים לתכנון: תוכלו לצמצם את עלויות פיתוח ולהאיץ את תהליך העיצוב.
סוגי אתרים
עיצוב אתר בעל דף יחיד
אולי שמעת על זה? בהתחלה זה אולי נשמע קצת מגוחך, אבל זה מגמת עיצוב חדשה יחסית ועכשיו פופולרית למדי:
לעצב דף אחד ויחיד במקום עשרות מהם. בשיטת העיצוב הזו, משתמש עושה שימוש רק בדף אחד כל התוכן ממוקם (דחוס) לתוכו.
לא כל אתרי האינטרנט יכולים להיות מעוצבים בשיטת עמוד בודד לאתר, אבל זה תרגול המתאים בעיקר לאתרי תדמית. לאתרים
של דף אחד, מנקודת המבט של המשתמשים, יש יתרון אחד גדול על פני אחרים: הם חוסכים זמן כי טעינת האתר מתייחסת רק
לדף בודד.
זמן הטעינה הראשון יכול להיות ארוך, אם אתר של דף בודד מכיל הרבה תוכן, אבל בסופו של דבר האתרים אלה הם קלים יותר לשימוש. יש שאוהבים עיצוב אתר של דף אחד, אבל יש רבים שלא, ומעדיפים שלא להשתמש בהם. מסיבה זו זה קצת מסוכן לבסס עסק על אתר אינטרנט בעל דף בודד, אבל כמה מעצבים יצירתיים כבר הצליחו לעשות את זה. אם בכוונתך לנסות את זה, יש להימנע מיצירת דפים ארוכים הדורשים גלילה אינסופית. זה יגרום למשתמשים לעזוב את אתר האינטרנט שלכם. מיפוי אתר עם דפים רבים לאתר בעמוד אחד הוא לא הגיוני גם כן. אתרי אינטרנט צריכים להיות קלי משקל, תמציתיים ומחושבים.
עיצוב אתר מרובה דפים
בעיצוב אתרים סטנדרטי, לרוב האתרים יש דפים דומים ולכל אחד מאלה יש תפקיד ספציפי. כמובן שלכל אתר יהיו דפים ייחודיים בהתאם לדפי פונקציות-התמחור הייחודיים שלה למשל. בואו נסתכל על כמה סוגי דפי אינטרנט שכיחים:
דף הבית
דף הבית הוא אחד הדפים החשובים ביותר באתר, אם לא החשוב ביותר. זו נקודת הכניסה הרשמית, זה עובד כמו לוח מודעות על ידי כך שנותן למשתמשים סקירה של המטרות העיקריות של בעלי של האתר (בדרך כלל אדם, חברה או ארגון).
דף מידע על העסק (ABOUT PAGE)
למבקרים צריכה להיות ההזדמנות ללמוד על האדם, החברה או ארגון המיוצג באתר ולקרוא על החזון והמשימה שלהם.
מעצבים יכולים גם להפגין את הכישורים והמומחיות שלהם בדף זה. זה בדרך כלל עובד היטב להשתמש בנימה מצחיקה או קלילה בדף אודות בית העסק.