טיפים לעיצוב דף בית לעסקים קטנים

שמירה על פשטות

עסקים ותיקים רבים בקנה מידה גדול, יכולים להרשות לעצמם להעמיס מידע רב בדפי הבית שלהם. משתמשים הגולשים באתרים אלו צריכים להיות מסוגלים לנפות את המודעות, יישומונים ותמונות ממוזערות כדי לגשת למידע שהם צריכים. לאתרי אינטרנט כמו אמזון והניו-יורק טיימס יש פורמטים לניווט מיידי בקלות, ולמען האמת, הם יכולים להרשות לעצמם לשכור מעצבים שכבר למדו את נושא חווית המשתמש בצורה מעמיקה והמאפשרת ניווט אינטואיטיבי גם אם האתר עמוס במידע.

לכן, כבעל עסק קטן, עליך לשמור על דף הבית שלך פשוט.

הדף צריך לקשר את המוצר או השירות שלך עם תמונה מייצגת או סלוגן פשוט. יותר מכל דבר, דף הבית שלך צריך לעורר תגובה חיובית אצל המבקרים שלך, ולא לבלבל אותם עם פלאש או עומס מידע בדף.

 

גלילה שמרנית

אנחנו לא יודעים מה אתכם, אבל אנחנו בפאניקה כאשר פס הגלילה בדפדפן שלי מתכווץ מהר יותר ממהירות אור - זה אומר שדף נאבק כדי לטעון זרם בלתי פוסק של מידע או תמונות.

אתם לא רוצים שזה יהיה הרושם הראשוני של האתר שלכם.

במקום זאת, מומלץ לקשר לדפי קטגוריה מופרדים או ערוצים הכוללים מידע. למרות שדף הבית שלכם  יכול ליצור הזדמנויות לקידום מוצר או הצעות מיוחדות, עדיף לייצר מראה נקי עם קישורי מידע מאשר דף עמוס המכיל את כל המידע בתוכו.

 

הצגת קישורים מתאימים

למרות שרצוי לשמור על דף הבית שלכם פשוט, אתם עדיין צריכים לכלול את הקישורים למידע רלוונטי.

כלל אצבע טוב הוא: על העסק, מוצר, חדשות. במילים אחרות, אנשים צריכים לדעת מה העסק שלכם, איך הם יכולים להשתתף ומה עכשווי (מה החדשות האחרונות לגבי המוצר או השרות שאנו מספקים או מוכרים).

 

מעצבים מובילים  מציעים כי יש להתייחס בחשיבות יתרה גם לאתר הניד שלכם (האתר כפי שמוצג במכשירים ניידים).

בשנים האחרונות, הזמן בו משתמשים מבלים בגלישה במכשירים ניידים גדל וגדל. זמן זה בא על חשבון גלישה במחשבים נייחים (ראו תרשים), לכן יש לשים דגש על עיצוב הדף כך שיותאם למכשירים ניידים מבחינת נוחות שימוש, גודל פונט, קלות הניווט ומהירות טעינה.

שימרו על מוצרים מומלצים מעל המדף

טריק שיווקי ידוע מספר כי ספקים יכולים לבחור אילו מוצרים ימשכו את עיני הלקוחות ע"י כך שימקמו אותם במקומות בולטים בחנות (למשל בחלק הקדמי של המדפים). דף הבית שלכם צריך לשקף את אותו קידום עצמי חסר בושה, כלומר לקדם מוצרים אותם אתם רוצים למכור ע"י מיקומם באזורים בולטים בדף  הבית כך שימשכו את תשומת לב הגולשים.

דוגמא לטכניקה של קידום כזה יכולה להיות הצגת חלון קופץ עם המוצר או השירותים החדשים והעדכניים אותם אתם מוכרים.

חשוב לזכור שכפי שמאפייה לא מציגה לראווה את העוגיות של שבוע שעבר, כך גם אנו לא נרצה להציג את מרכולתנו הלא עדכנית.

חשוב לבצע הצגה זו בצורה "מגרה" ו"מעוררת תיאבון".

 

תהיו רלוונטיים

עסקים מסוימים רוצים לקדם את כלי התקשורת החברתיים שלהם בדרכים אחרות מאשר יישומונים (widgets).

אם אתם והעסק שלכם פעילים בגוגל פלוס או פייסבוק, אתרים רבים מציעים אירוח של ההודעות האחרונות שלכם, או שאתם יכולים להטמיע הודעות אלו באתר שלכם (embed) בתוך קוד ה-HTML כך שתופיע הודעה באתר בכל ציוץ או שיתוף שלכם.

עם זאת, אם אתם מתכננים לנצל  את היתרון של יישומונים אלו, עליכם להישאר פעילים ברשתות החברתיות. אין דבר גרוע יותר ממשתמשים שרואים שהפעם האחרונה שהייתם פעילים ברשת החברתית היה לפני כשבועיים. לקוחות לא ישארו בסביבה אם אתם לא משקיעים את הזמן עבורם.

 

עיצוב המשקף את המותג

השיווק המוצלח ביותר משקף עקביות של המותג.

בחרו עיצוב, תבנית, ערכת צבעים, לוגו בזהירות רבה. אתם לא רק רוצים שהאלמנטים האלה ישקפו את המוצר או השירות שלכם, אתם גם צריכים  שיישארו עקביים בכל הפלטפורמות. במיוחד אם יש לכם חנות פיזית או נוכחות ציבורית, ודאו שחומרי הפצה - כמו כרטיסי ביקור או פליירים, משקפים את החוויה הווירטואלית של שהלקוח אמור לקבל (למשל מראה נקי לעסק העוסק ברפואה לעומת מראה מעוצב וססגוני לעסק העוסק בעיצוב כגון ביגוד).

 

שילוב תמונות בדף הבית

שאנשים לוחצים על לינק לאתר שלכם, במיוחד לדף הבית שלכם, ודאו כי ללינק מצורפת תמונה או שתיים משכנעות - שיעורי הקליקים יהיו הרבה יותר טובים. התמונה צריכה להיות כך שניתן להבחין בה בבהירות גם בגודל קטן בגודל קטן (לא מומלץ  לצרף תמונה עם פרטים רבים או מורכבים).

זה יכול להיות קשה עבור עסק לצרף תמונה, אם היא מציעה שירות מופשט. לכן, במקרים אלו, ודאו כי לוגו או סמל אישי צץ לצד הקישור שלך. רוב מאחסני אתרים (site hosts) מציעים אפשרות זו באופן אוטומטי.

 

www.daisydesign.co.il