top of page

איך ליצור ולעצב מודעת אינטרנט

שלב 1: בדיקת שטחי פרסום זמינים וכמות צפיות פוטנציאלית

הצעד הראשון ביצירת מודעות באינטרנט (מודעת פרסום, ניוזלטר, פלייר אינטרנטי, מיילרים)
הוא לקבוע את גודלו של השטח שתמלא המודעה.

רוב האתרים מציעים שטחי פרסום המבוססים על גודל ומספר ההופעות. כאשר שטח פרסום מקוון נרכש, הרוכש יחויב בהתאם לגודל של המודעה הראשונה, ולאחר מכן אולי גם במספר ההופעות, או קליקים של משתמש על המודעה.

אם המודעה תוצג באופן קבוע בדף אינטרנט, מספר ההופעות הוא לא רלוונטי. לדוגמה, אם הצבתם מודעה באתר האינטרנט שלכם, סביר להניח שהמודעה תהיה אובייקט קבוע. המודעה פשוט תוצג לכל משתמש שניגש לדף.

 

שלב 2: קביעת הטכנולוגיה ותוכן מודעה

האם עיצוב המודעה יכלול רק טקסט, או גם גרפיקה המציגה מוצר? עיצוב מודעה הכוללת רק טקסט תדרוש מעט מאוד מאמץ. כל שצריך לעשות הינו קביעת הטקסט בסמוך לקישור לאתר היעד המבוקש. עיצוב מודעה הכוללת גם גרפיקה תדרוש תכנון. מהו המידע שאמור להיות מועבר ללקוחות הפוטנציאליים שלכם?

 

יש לזכור כי הודעות מונפשות מכילות קבצים גדולים. ככל שהקובץ גדול יותר, כך ייקח זמן רב יותר לדף להיטען. יש לקבוע איזון אופטימאלי בין העברת המסר ובין הזמן שייקח כדי לטעון את דף האינטרנט (עם ההודעה) בדפדפן של המשתמש.

 

אם מעצבים מודעה גרפית, יש לקבוע איזה סוג של גרפיקה יהיה אופטימאלי למטרות שלכם:

JPG הינו פורמט שבדרך כלל יותר חד וברור יותר. עם זאת, רקע שקוף אינו זמין בקובץ בפורמט זה. תמונות GIF הן בדרך כלל פחות ברורות, אך ניתן להציג בהם רקע שקוף. פורמט  JPG הוא הפורמט האופטימאלי לצילומים, ואילו GIF הינו הפורמט המועדף עבור ציורים וקריקטורות.

 

שלב 3: עיצוב מודעה

לבסוף, נשאר לעצב מודעה המבוססת על הטכנולוגיה הרצויה בהתחשב בשטח המודעה שזמין לנו. משתמשים בדרך כלל מגיבים היטב למודעות הומוריסטיות (במידה וקיימת הרשאה לפרסום כזה). עם זאת, מודעות עם נימה אמפאתית עשויות להיות מתאימות יותר עבור מוצרים מסוימים.

 

פופולריות של גודל המודעה

על פי מחקר שנערך, למודעות אינטרנט בגודל של 250X300 יש את השיעור הגבוה ביותר של  קליקים לעומת כל גודל אחר של מודעות מאותו סוג. במקום השני  נמצאות מודעות באנר במידה 90X728 למודעות במידה 60X468 יש את שיעור הקליקים הנמוך ביותר. על פי נתוני המחקר, גודל אופטימאלי של 250X300 יפיק יותר תגובות משתמשים במונחים של שיעור קליקים.

למרות שגודלה של המודעה הוא חשוב, אולי אפילו יותר חשוב הוא המיקום של המודעה בדף האינטרנט והצורה בה היא מונחת בתוכו.

 

יעילות של מיקום מודעה

מיקום המודעה בדף האינטרנט משפיע על העובדה האם המשתמש ישים לב ויגיב למודעה. על פי מחקר שבוצע ע"י Google AdSense, פותח מודל המדגים את אזורי המיקום האפקטיביים ביותר להצגת המודעה בדף האינטרנט.

המיקום היעיל ביותר להצגת מודעות בדף האינטרנט הוא לא באזור הבאנר העליון, כפי שנהוג לחשוב. השטח האפקטיבי ביותר בדף האינטרנט למיקום מודעה הינו במרכז החלק העליון של גוף הדף. האזור "החם" למיקום מודעה הוא בדיוק מעל התוכן הראשי של הדף.

אזורים יעילים אחרים למיקום מודעה כוללים את המחצית העליונה של אזור סרגל הצד השמאלי, האזור בגוף הדף לשמאלו של התוכן הראשי ואת האזור ממש מתחת לתפריט הניווט העליון.

מודל אפקטיביות מיקום המודעות בדף האינטרנט מצביע על כך שהמקומות הכי פחות היעילים למיקום מודעה נמצאים בפינה הימנית העליונה מעל לפנל הניווט העליון ובאזור התחתון של סרגל הצד הימני.

ע"פ המחקר המדובר, המודעות האפקטיביות ביותר יהיו בגודל 250x300 ויהיו ממוקמים במרכז גוף דף האינטרנט, הממוקם בדיוק מעל התוכן הראשי.

 

מסקנות

אולי הגורם החשוב ביותר שיש לזכור בעת פרסום מקוון בעולם של היום הוא שעיצוב המודעה חייבת לספק ערך למשתמש. מתן תמריצים, פריטים חינם והנחות לעתים קרובות מעודדות את המשתמשים ללחוץ על מודעות.

 

הנכם מוזמנים לבצע מיני מחקר על ידי התבוננות בהתנהגות שלכם ושל חברים ובני משפחה ביחס למגוון סוגי הודעות.

גלו את האיכויות שמודעה באינטרנט חייבת להכיל על מנת לאלץ אתכם ואת חבריכם ללחוץ על עליה. שלבו את התכונות הללו במודעה שלכם.

 

www.daisydesign.co.il

bottom of page