עיצוב לוגו - קווים כלליים
לוגו הינו סמל או אובייקט גרפי שבדרך כלל עושים בו שימוש עסקים גדולים וקטנים על מנת לקדם הכרה או הזדהות ציבורית בחברה, תאגיד או מוצר.
לוגו יכול להכיל אובייקט גרפי בלבד המייצג את מה שהחברה רוצה לשדר לציבור או לחילופין יכול להיות מורכב גם מטקסט של שם העסק או סלוגן כלשהו.
עיצוב לוגו משויך לתחום העיצוב הגרפי והמיתוג ונחשב לאחד התחומים בו דרושה מקצועיות וניסיון רב על מנת להגיע לשלמות.
בחירת הצבעים ללוגו נחשב כשיקול חשוב עבור זיהוי החברה או המותג, אבל הוא לא צריך להיות רכיב אינטגרלי בעיצוב הלוגו, אשר עלול ליצור ניגוד עם הפונקציונאליות שלו.
צבעים הינם מקושרים לרגשות מסוימים אשר מעצב הלוגו רוצה להעביר למי שנחשף אליו.
לדוגמא, שימוש בצבע אדום, אשר נחשב צבע דומיננטי, מייצג תשוקה ואהבה, פראיות ומהירות, תחרות ותוקפנות, אך בד בבד, גם בולט מאוד לאנשים ויכול לשמש כשיקול פונקציונאלי אם חברה רוצה לפרסם עצמה עם הלוגו בשילוט דרכים (בו נהגים חולפים במהירות ואינם נוטים לשים לב לפרטים אלא רק לאובייקטים דומיננטיים מאוד)
דוגמא נוספת, בארצות הברית, צבע אדום, לבן וכחול משמשים בלוגו חברות אשר רוצות לשדר רגשות פטריוטים אצל לקוחות.
צבע ירוק בדרך משדר כי מדובר בחברה המתעסקת בבריאות, הגיינה איכות סביבה וכדומה.
צבע כחול בהיר וכסף נמצא בדרך כלל במותגים של אוכל דיאטטי.
שימוש בצבעים בעלי טונים נמוכים יותר ועם פחות סטורציה, עשויים לתקשר אמינות, איכות, נינוחות ורגשות נוספים.
בחירת צבעי הלוגו, צורתו וגודלו, הן החלטות חשובות וקריטיות, והן ישפיעו על ייצוג ההחברה והחזון שלה כלפי חוץ והתקשור שלה ללקוחות בשנים הבאות לבוא, זהו רכיב או אלמנט חיוני להצלחתה של החברה שלא ניתן להחליפו.
סמלי ורכיבי הלוגו מעבירים מסר חשוב. לא רק שהם מסמלים את המהות העסקית של החברה, אלא גם נותנים למותג פנים, שם וזהות ברורה.