משמעות הצבעים בלוגו

לוגו מייצג הישג ​​מיוחד.

הלוגו משמש ככלי רכב קומפקטי כדי לתקשר מסרים מורכבים. הוא מגלם איכויות ספציפיות שמתחברות ומשתהות במוחם של הקהל המיועד.

לצבעים בלוגו ישנה השפעה רבה על מכירת מוצר, שיווק ופרסום בעולם הפיזי כמו גם בעולם וירטואלי.

בעיצוב הלוגו, בחירת צבעים מהווה אתגר.

למעשה שינוי בבחירת הצבעים בלוגו, משנה את מה שהלוגו משדר החוצה. כאשר הצבע משתנה, המסר משתנה גם כן. צבע מציע טכניקה להעברת משמעות. צבע הינו כנראה הצורה הבלתי מילולית הטובה ביותר של תקשורת שאנחנו יכולים להשתמש בה בעיצוב הלוגו. המוחות שלנו מתוכנתים להגיב לצבע. המסרים התת-הכרתיים שאנחנו מקבלים מצבע, מעצבים את המחשבות שלנו.

צבע הוא חלק חשוב מאוד בחיי היומיום שלנו. זהו ההיבט הכי היפה והכי פחות מוערך בעולם הגשמי. אנחנו מוקפים בצבעים, אבל כמה פעמים אנו מבחינים בדקויות הרבות בגוונים?

מאמר זה מציג את המשמעויות המשויכת לצבעים הנפוצים. עם זאת יש לזכור כמובן, שהצבע הוא מאוד סובייקטיבי. צבע שנעים לאדם אחד עשוי לעורר תגובה ניטראלית באדם אחר. עבור כל אחד מאתנו, המשמעות שצבעים מייצגים יכולה להיות שונה, בדיוק כמו יצירה מוזיקלית שיכולה לעורר רגשות שונים אצל אנשים שונים.

כאן נביא ניתוח של ההבנה המקובלת עבור מגוון צבעים עיקריים. הניתוח מנסה להבין את היחסים בין צבעים ואת הערכה לכוחו של צבע לעורר מצב רוח מסוים.

1/4
אדום

אדום הוא צבע קיצוני ואינטנסיבי מבחינה רגשית.

הוא מעוררת תוקפנות, תשוקה, כוח וחיוניות. הוא גם תופס את תשומת לב של הצופים, ולכן גם עושים בו שימוש נרחב
בעיצובי לוגו רבים.

האדום קשור להתרגשות, אנרגיה, תשוקה, מהירות, כוח, חום, אהבה, תוקפנות, סכנה, אש, דם, מלחמה, ואלימות.

 

צהוב

למרות שהוא נחשב כצבע אופטימי, צהוב הוא הצבע הקשה ביותר לעין לקלוט, מצד שני הוא מסמל חיוביות.

השימוש בו בלוגו צריך להיות מינימאלי, ובשילוב עם אדום או ירוק יכול להיות עוצמתי מידי אם עושים בו שימוש יתר על המידה.

הצהוב מזוהה עם שמחה, אושר, אופטימיות, אידיאליזם, דמיון, תקווה, שמש, קיץ, זהב, פילוסופיה, חוסר יושר, פחדנות, בגידה,
קנאה, חמדנות, רמאות, חולי וסכנה.

 

כחול

כחול הוא "הצבע האהוב". הצבע הכחול נתפס כאמין, משדר ביטחון ומחויבות.

הכחול מעורר סמכות, כבוד, ביטחון ונאמנות. זהו אחד מהצבעים הפופולאריים ביותר בקרב סמלי לוגו וניתן לראותו בשימוש באופן נרחב בסמלי לוגו בתחומים ממשלתיים, חינוכיים ורפואיים. הצבע המסמל ים ושמיים, נתפס כקבוע בחיינו. כצבע הקולקטיבי של הנפש, הוא מעורר מנוחה ויכול לגרום לגוף לייצר כימיקלים המרגיעים אותנו. עם זאת, לא כל גווני הכחול הינם רגועים ושקטים, דוגמת אינדיגו, גוון כחול עמוק יותר, המסמל שליטה עצמית, ומימוש רוחני.

הכחול מזוהה עם שלום, שלווה, רוגע, יציבות, הרמוניה, אחדות, אמון, אמת, שמרנות, אבטחה, ניקיון, סדר, נאמנות, שמיים, מים,
קור וטכנולוגיה.

 

כתום

כתום מייצג אנרגיה, התלהבות, צעקנות ודרישה לתשומת לב.

צבע זה נפוץ בקרב הסמלים המציעים תחושה של פתיחות וידידותיות כלפי הצופים שלהם.

הגוון האטרקטיבי, הבהיר והעליז שלו, לוכד את תשומת ליבם של הצופים ונותן ללוגו מראה עכשווי. 

הכתום מזוהה עם אנרגיה, איזון, חום, התלהבות. הוא תוסס, ראוותני ומשדר אנרגיה.         

 

ירוק

ירוק הוא צבע מרגיע, מרענן ושמרני.

הוא מסמל שלווה, טבע ובריאות. עושים בו שימוש נרחב בשירותי בריאות, בנייה ונדל"ן בשל הרלוונטיות שלו עם עסקים בתחומים אלו.

הצבע הירוק קשור לטבע, איכות סביבה, בריאות, מזל, התחדשות, נוער, מרץ, אביב, נדיבות ופוריות.

 

שחור

מצביע תעוזה, העצמה, אלגנטיות ותחכום.

 

לבן

צבע זה משמש לתאר שלווה, טוהר ורצון טוב.

 

סגול

צבע זה משמש כדי לתאר יצירתיות ואלגנטיות.

 

ורוד

צבע זה הוא יותר מצבע נשי. הוא מעורר תמימות, יופי ונעורים.

 

חום

מתאר תכונות של אמינות, יציבות וכן את הצבע הטבעי של כדור הארץ.

 

עכשיו, כשאנו יודעים את המשמעות של צבעים שונים, הבחירה הרלוונטית ביותר לעיצוב הלוגו שלך כבר לא תהווה טירחה.

עצתי הצנועה לכל מי שמזניחים את החשיבות של צבע בעיצוב הלוגו, היא לתת לצבע את תשומת הלב הראויה לו, כי ההבדל בין עיצוב לוגו מושלם ובינוני יכול להיות שימוש מושכל בסכמת הצבעים לבין שימוש לקוי בה.

 

www.daisydesign.co.il