מיתוג לעסקים קטנים

כאשר אנו מדברים על מיתוג, רוב הזמן אנשים מנסים לקשור אותו לבית עסק גדול. אך העובדה היא שכל עסק צריך לבסס את המותג שלו על מנת לשרוד את התחרות. זה לא חדש.

מומחים ומנהלים מובילים מטיפים את אותו צורך במשך שנים, אבל מה שהם לא אמרו לנו הוא למה אנחנו צריכים למתג את העסק הקטן שלנו? איך מיתוג הולך לעזור לנו להקים את העסק שלנו? איך ניתן לבסס את המותג שלנו מבלי לבזבז הון על זה?

 

ייתכן שאתם בעל עסק קטן מאוד, אבל הייתם רוצים שהלקוח שלכם יתפוס את העסק שלכם כמיזם זמני וקטן? בהחלט לא.

הלוגו, כרטיסי הביקור, נייר המכתבים ואלמנטים שיווקיים אחרים עושים בדיוק את זה. הם יוצרים רושם ללקוחות שלכם שאתם בית עסק שהוקם מכוח רב, ולא רק מיזם מקומי ופעוט.

 

בעוד שקראתם על זה הרבה, ייתכן שהתחלתם לתכנן כמה כרטיסי ביקור שניתן להדפיסם במדפסת ביתית או לבקר באתר האינטרנט שבו אתם ראיתם את כרטיסי הביקור המעוצבים מראש ואשר נמכרים בפרוטות.

 

היזהרו!

האיכות של כרטיס הביקור שלכם היא אינדיקציה למעמדו של העסק שלכם והלקוחות שלכם הם אנשים אינטליגנטיים מספיק כדי להבין את ההבדל בין כרטיס ביקור רגיל המעוצב בעזרת תבניות מוכנות, לבין כזה המעוצב באופן מקצועי ומודפס על נייר איכותי.

 

רובנו מעדיפים לשקול את יציבותו של העסק לפני קבלת החלטת רכישה של אלמנטים שיווקיים כגון לוגו, כרטיס ביקור ואתר אינטרנט. לאחר שביססתם את המותג שלכם עם לוגו מעוצב בצורה מקצועית, כרטיס ביקור ומאמצי שיווק אחרים, הרבה יותר קל לכם לבנות את אמינותכם בקרב הלקוחות.

 

הכנת לוגו מותאם אישית מעוצב בצורה מקצועית, הוא אחד המרכיבים חשובים ביותר של מיתוג עסקי.

לוגו הוא לא רק סמל או אלמנט של גרפיקה, הוא למעשה הזהות הארגונית של העסק.

לוגו מתוכנן כראוי יכול להשאיר רושם לטווח ארוך על הלקוחות שלכם ולעולם לא ייתן לעסק שלכם לחמוק מדעתם. זה גם הופך את העסק לכזה שניתן לזיהוי בקלות. תחשבו, בכל מקום שאתם רואה את ה-M של מקדונלד 'ס, אתם לא באמת צריכים לחשוב פעמיים מי היא החברה שהלוגו הזה מייצג. לוגו טוב צריך באופן אידיאלי לשקף ולהחצין את האופי והגישה של העסק.

 

ברגע שיש לכם לוגו עבור העסק, זה הופך להיות קל יותר לבסס את המותג שלכם. אתם יכולים להשתמש בלוגו על גבי כרטיסי הביקור של העסק, על גבי מכתבים ואביזרים אחרים כגון עטים ואריזות. זה יכול לעשות את ההבדל אם על גבי אריזה שאתם משתמשים בה כדי לספק את המוצרים שלכם ללקוחות, יש את הלוגו של החברה שלכם. ואם אתם משתמשים באריזה לשימוש חוזר, הלקוחות שלכם יכולים פשוט להשתמש באותה אריזה להעביר כמה מוצרים אחרים לאחד מחבריהם.

מה קורה אז? כן! הלוגו שלכם מקבל תשומת לב על ידי אדם אחד אחר, ואתם מוסיפים עוד שם לרשימת הלקוחות הפוטנציאליים שלכם. אתם בדרככם להקים עסק ומותג משלכם.

 

באופן דומה עם כרטיסי הביקור, ככל שהם מועברים יותר ויותר מאדם אחד למשנהו, יותר ויותר אנשים יודעים על העסק שלכם וכך אתם מגדילים את בסיס הלקוחות הפוטנציאליים. העובדה שיש בידכם כרטיס ביקור או לוגו מעוצב בצורה מקצועית, גם מראה את המחויבות שלכם כלפי העסק.

 

סלוגן קצר וקולע הוא עוד כלי שימושי למיתוג.

מיקומו של הסלוגן על כרטיסי הביקור או נייר המכתבים של העסק מקל יותר על אנשים להבין את אופי העסק שלכם.

הסלוגן של העסק צריך לומר לא רק מה שהעסק עושה, אלא גם לדבר על הייחוד שלו או של המוצרים המסופקים בו.

 

על מנת להבהיר את הנושא, להלן סלוגנים של חברות נבחרות:

 

  • Nokia - "Connecting People"

  • Ford - "Built for the Road Ahead"

  • Panasonic - "Ideas for Life"

  • General Electric - "Imagination at Work"

  • סימילאק – "בגלל המדע"

  • תמי 4 – "מחזירים את הטבע למים"

  • פריגת – "תבוא טבעי"

  • קוקה קולה – "לאהוב את החיים"

  • ידיעות אחרונות – "העיתון של המדינה"

 

אחרי שדיברנו על כל האלמנטים החשובים הללו, השאלה האולטימטיבית שרוב אנשי עסקים הקטנים ישאלו היא:

מהי העלות של כל זה? התשובה - "לא הרבה".

כסף הוא תמיד בעיה עבור רוב העסקים הקטנים, אך אתם באמת לא צריכים להשקיע הון עתק כדי לקבל לוגו מעוצב בצורה מקצועית או כרטיס ביקור מעוצב ע"י מעצב גרפי מנוסה.

 

אז, אם אתם חושבים שאתם עייפים מלהיות "עסק קטן", זה הזמן לגדול ולעשות את הצעד הראשון לקראת ביסוס המותג שלכם!

 

www.daisydesign.co.il